برش لیزر مس

5/5 - (6 امتیاز)

برش لیزری مس و ورق مسی برای صنایع متفاوتی همچون مجسمه سازی ، تابلوسازی ، ظروف و وسایل آشپزخانه و … کاربرد دارد که با توجه به دقت و سرعت بالا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

برش مس جز خدمات مجموعه ی  آراکس لیزر نمی باشد. 

برش ورق مسی با لیزر

با توجه به مزایای برش لیزری و قابلیت برش انواع فلزات همچون برش لیزری آلومینیوم ، ورق گالوانیزه، ورق های مسی و … استفاده از دستگاه های CNC جایگزین بسیار مناسبی است که مورد استقبال صنایع مختلف قرار گرفته است.

برش لیزر با دستگاه های برش لیزری به این صورت انجام می شود که طرح ( نقشه ) مورد نظر به کمک نرم افزارهای طراحی برش لیزری ایجاد شده و فایل آن به دستگاه داده می شود، سپس دستگاه با دقت بسیار بالا با استفاده از لیزر، طرح مورد نظر را روی ورق مسی برش می دهد (ذوب می کند).

برش لیزری ورق مس

مزایای برش ورق مسی با دستگاه CNC

حتما می دانید که فلز مس به عنوان یکی از آلیاژهای حساس شناخته میشود. این نکته به دلیل ساختار مولکولی و برگشت پذیری نور می باشد. اما برش لیزر مس مزایای بسیاری دارد. در ادامه برخی از این ویژگی ها را نام میبریم.

  • استفاده از دستگاه برش لیزری برای فلز مس، میتواند سبب کاهش هزینه ها، افزایش دقت برش و افزایش سرعت انجام گیری کارها شود.
  • با این روش می توان بیشترین قطعه درخواستی را با کمترین ورق (Sheet) ممکن برش داد. این ویژگی با توجه به قیمت بالای مواد اولیه، موجب نفع اقتصادی می شود.
  • دقت بالای اشعه لیزر باعث کمترین ضایعات بر روی ورق شده و در کاهش هزینه ها تاثیر گذار است.
  • با استفاده از این روش امکان برشکاری قطعات و طرح های ریز و ظریف فراهم میشود.

از دیگر مزایای برش لیزر مس می توان به کیفیت بالای لبه های برش خورده، ایجاد خلاقیت در طراحی و ساخت طرح ها و قطعات پیچیده اشاره کرد.

برق ورق مسی با دستگاه لیزری

همچنین در روش های سنتی و قدیمی ، ابتدا ورق را داغ می کردند و سپس آن را برش می دادند که این روش باعث خم شدن و تاب افتادن در فلز می شود. همچنین برش به روش های سنتی زمان و هزینه بیشتری دارند و به نیروی انسانی نیاز است. در صورتی که در دستگاه های برش لیزری فقط به یک اپراتور نیاز است و تمامی قطعات یکسان ، دقیق و سریع برش خورده و تولید می شوند.

حد ضخامت برش در دستگاه های لیزری برای فلزات مختلف و دستگاه های مختلف متفاوت است و برای مس معمولا ۶ میلی متر می باشد.

آراکس لیزر

با توجه به این نکته که فلز مس در مقایسه با فولاد و آهن نرم تر می باشد، برشکاری آن نیز مقداری دشوارتر است. مجموعه آراکس لیزر، خدمات برش لیزر مس را ارائه نمی‌دهد. ابن مجموعه با بهره گیری از تجربه فنی بالای متخصصان و بهره مندی از پیشرفته ترین دستگاه های سوئیسی آماده قبول سفارشات برش لیزری برای شرکت ها، کارگاه ها و کارخانجات بوده و تولید قطعات و برش انواع طرح ها به صورت گسترده و تعداد بالا پذیرفته میشود.

سوالات متداول
  • آیا امکان برش لیزر مس با گاز نیتروژن وجود دارد؟
    برای سوراخ یا برشکاری مس از گاز اکسیژن با فشار بالا 100 تا 300 Psi بسته به ضخامت ورق، استفاده می‌شود. اما از گاز نیتروژن برای برش برنج استفاده می‌شود که بسیار خوب جواب می‌دهد.
  • آیا برش ورق های مس با دستگاه لیزر گران قیمت است؟
    وقتی صحبت از برش مس با لیزر می‌شود، بیشترین هزینه تا حد زیادی مربوط به خود فلز مس است. زیرا فلز بسیار گران قیمتی می‌باشد. با این حال، برش لیزری فرآیند ارزان‌تری نسبت به روش‌های ماشینکاری است که از ابزار فیزیکی برای این کار استفاده می‌کنند. این به این دلیل است که برش‌های لیزری معمولاً سریع‌تر از ماشین‌کاری بوده و فقدان قطعه‌های ابزار آلات به این معنی است که هیچ قسمتی وجود ندارد که نیاز به تعویض مکرر داشته باشد. همچنین دستگاه‌های برش لیزری می‌توانند به راحتی ویژگی‌های دقیق را به مس برش دهند.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *