برش لیزری تندیس و لوح های تقدیر

4.7/5 - (3 امتیاز)

از فناوری برش لیزری در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. یکی از این صنایع و زمینه ها، برش لیزری لوح و تندیس است. با توجه به گسترش محبوبیت استفاده از برش و حکاکی لیزری، از این روش در حوزه های علمی، هنری، فرهنگی و اجتماعی به کار می‌رود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت و دستگاه های تولیدی، به راحتی می‌توان از دستگاه های برش لیزری برای ساخت لوح های تقدیر استفاده کرد.

ساخت تندیس و لوح یادبود با لیزر

از ورق های فلزی در ساخت انواع تندیس ها و لوح های تقدیر و یادبود استفاده می‌شود. این تندیس ها با متن هایی که توسط حکاکی دستگاه های برش لیزری صورت گرفته، برای تقدیر و قدردانی از کارمندان، مشتریان و … کاربرد دارند.

حکاکی لیزری فلزات نیز یکی دیگر از کاربرد های این دستگاه ها بوده که روی طرح های مختلف و یا تندیس ها انجام می‌شود.

ساخت تندیس با برش لیزر روی فلزات بسیار مرسوم بوده و مشتری می‌تواند با توجه به سفارشی که دارد، طرح مورد نظر خود را با لوگو و آرم روی لوح و تندیس حکاکی کند. برای اینکه بتوان با استفاده از دستگاه برش لیزری به طرح دلخواه رسید، ابتدا باید طرح کامپیوتری مورد نظر را آماده کرده و بعد از آماده سازی، اقدام به برش روی فلز مورد نظر کرد.

برش-لیزری-لوح

 

کاربرد برش لیزری تندیس و لوح

با توجه به ویژگی های دستگاه برش لیزری و توانایی این دستگاه ها برای برش انواع تندیس های فلزی با لیزر، میتوان برای ساخت مواردی همچون تندیس های مذهبی، ملی، تقدیر و قدردانی، تندیس های ورزشی و دیگر انواع آنها استفاده کرد.

مشخصات تندیس و لوح یادبود

تندیس های معمولی باید دارای طولی به اندازه حداکثر 30 سانتی متر بوده و عرض آنها نیز باید حدود 10 تا 15 سانتی متر باشد. ناگفته نماند که ارتفاع استاندارد آنها نیز باید 22 سانتی متر باشد. علاوه بر مواردی که قبل تر به عنوان کاربرد تندیس ها به آنها اشاره شد، از آنها برای نشان دادن لوگو و نماد یک شرکت و همچنین مصارف تبلیغاتی استفاده می‌شود.

برش-تندیس-فلزی-با-لیزر

 

مزیت های برش لوح با لیزر

استفاده از این دستگاه ها مزایا و ویژگی هایی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • ظرافت برش لیزر بسیار بیشتر از دیگر روش ها می‌باشد.
  • سرعت زیاد در برش طرح تندیس های فلزی
  • کیفیت در ظاهر تندیس بسیار مهم است. با استفاده از اشعه لیزر میتوان برشی با لبه های صاف و تمیز داشته باشید.
  • ساخت انواع تندیس های فلزی، آهنی، استیل، مسی و آلومینیومی با دستگاه لیزر
  • برشی دقیق و تمیز در ورق های فلزی با ضخامت 20 میلی متر به همراه دقت برش 0.1 میلی متر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *