برش لیزری در صنعت خودروسازی

4.7/5 - (3 امتیاز)

یکی از بزرگترین صنایع، صنعت خودروسازی می‌باشد که از مرحله طراحی تا تولید و بازاریابی و فروش خودرو را شامل می‌شود. برش لیزری در صنعت خودرو، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرایند در اکثر مراحل برای تولید قطعات به کار می‌رود.

دلیل به کارگیری برش لیزر در صنایع

از برش لیزری در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. در این فرایند قطعات در سایز های مورد نظر بریده شده و برای ساخت و تولید محصولات به کار می‌روند. برش لیزری نسبت به روش های قدیمی تر و سنتی، محبوبیت بیشتری در بازار دارد. زیرا برشی با کیفیت و دقیق به همراه کمترین ضایعات را به شما تحویل می‌دهد.

مصرف انرژی و هزینه های نگهداری و تعمیر دستگاه نیز در این روش بسیار کم می‌باشد. همچنین نیازی به نگرانی در مورد خطرات ایجاد شده نیست. زیرا این روش می تواند امنیت بالایی را در محیط کار و تولید فراهم سازد. در نتیجه مزایای برش لیزری فلزات نسبت به روش های دیگر بیشتر می باشد.

کاربرد برش لیزری در خودرو

موارد استفاده از برش لیزر در صنعت خودرو

با توجه به ویژگی هایی که گفته شد، تعجبی ندارد که از این روش در صنعت خودرو سازی نیز استفاده گردد. در ادامه برخی از کاربرد های برش لیزری در خودرو سازی را توضیح می‌دهیم.

برش لیزری قطعات خودرو

بسیاری از قطعات و اجزایی که برای تولید و ساخت خودرو به کار میروند، ریز و پیچیده هستند. بریدن این قطعات با روش های قدیمی بسیار سخت و زمان بر است. اما با استفاده از برش لیزری این کار به راحتی انجام شده و قطعاتی دقیق و بدون خرابی را می‌توان به دست آورد.

برش ایربگ با لیزر

با استفاده از اشعه لیزر جدای برش فلزات می‌توان متریال های دیگر را نیز برش داد. به طور مثال می‌توان از برش لیزر برای بریدن پارچه نیز استفاده کرد. در این روش می‌توان پارچه ها را بدون هیچ گونه لبه‌ی اضافی برش داد.

از دیگر موارد به کارگیری برش لیزری در خودروسازی، می توان به برش سوئیچ، داشبورد، آینه ها، لوگو ، اجزای داخلی موتور، دستگیره ها و قطعات 3 بعدی ( هیدرومرفید ) اشاره کرد.

برش بدنه خودرو با لیزر

شاید اصلی ترین دلیل استفاده از لیزر در خودروسازی، برش بدنه خودرو باشد. این روش موجب صرفه جویی در زمان و هزینه تولید نیز می‌شود. زیرا دیگر نیازی به تولید قالب های بزرگ برای بدنه خودرو نیست. تنها با چند برش دقیق می‌توان بدنه را آماده کرد. همچنین با استفاده از دستگاه برش لیزری علاوه بر قسمت اصلی، می‌توان قطعاتی مانند گلگیر و شاسی را نیز برش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *