محاسبه قیمت برش لیزری انواع فلزات

4.8/5 - (6 امتیاز)

در محاسبه قیمت برش لیزری فلزات مواردی همچون نوع و جنس ورق فلزی مورد نظر، روش برش و راحت یا پیچیده بودن طرح مد نظر است. پس از آن مبلغ برشکاری به ازای هر میلیمتر در مقدار ضخامت ورق ضرب می شود.

به دلیل نوسان داشتن قیمت فلز و همچنین نوسانات قیمت ارز برای خرید مواد اولیه و ابزار ها و قطعات مصرفی، در ثابت نبودن هزینه های برشکاری فلزات با لیزر تاثیرگذارند. به همین جهت تهیه جدول برای مشخص کردن لیست قیمت امکان ندارد.

قیمت لیزر فلزات

عوامل موثر در تعیین قیمت برش لیزر فلزات

در ادامه به بررسی دیگر موارد تاثیرگذار در محاسبه هزینه برش ورق فلزی با دستگاه لیزر می پردازیم.

تیراژ تولید

از مهمترین و تاثیرگذارترین موارد در هزینه برشکاری، میزان مشخص شده برای تولید و تیراژ سفارش است. مانند هر وسیله دیگری، دستگاه برش لیزری نیز هم قطعاتی دارد که بعد از مصرف باید تعویض گردند. قطعاتی مانند نازل ها، لنز، گازهای برش و … جزو همین دسته هستند. از این رو اگر تیراژ سفارش مشتری بالا باشد، سبب کاهش هزینه های جانبی می شود که این نکته بر کاهش مبلغ کلی تاثیرگذار است.

سری کاری یک محصول

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در قیمت برشکاری، سری کاری یک محصول مشخص است. اگر محصول انتخابی برای برش تنوع کمتری داشته باشد، در نتیجه سرعت عملیات نیز افزایش می یابد. پس برشکاری لیزری یک محصول خاص با تعداد مناسب می‌تواند کاهش هزینه ها را در پی داشته باشد.

جنس فلز

جنس فلزی که قصد برش آن را داریم می‌تواند در هزینه برش تاثیرگذار باشد. به این گونه که طول عمر قطعات کاربردی و مصرفی ماشین برش لیزری به جنس فلز در رابطه هستند. مدت زمان برش فلزات با یکدیگر متفاوت است، به همین دلیل اگر فلزی نسبت به دیگری دیرتر برش بخورد، در نتیجه گاز بیشتری نیز مصرف می‌شود. این مورد می تواند سبب کاهش یا افزایش هزینه شود.

ضخامت ورق

این مورد مانند عامل قبلی (جنس فلز) می باشد. همانطور که گفته شد، هر چه مدت برش فلز طولانی تر شود، مبلغ نیز افزایش می یابد. از همین رو هرچه ضخامت ورق فلزی بیشتر باشد، در نتیجه قیمت کلی نیز بیشتر می شود. به طور مثال ورق استیل 2 میلیمتری نسبت به ورق استیل 4 میلیمتری زودتر برش می‌خورد.

هزینه برش فلز با لیزر

تعیین قیمت سفارشات برش لیزری

گاهی اوقات سفارشی که مشتری می دهد، ترکیبی از حک و برش است. در این صورت محاسبه خدمات برش لیزر فلز به 2 صورت انجام می‌گیرد. اول اینکه تعداد کمی از سفارش را در حضور مشتری انجام می دهیم و در صورت تایید، توافق انجام می‌شود. اما در مورد دوم، تعداد مشخصی از سفارش را انجام می‌دهیم تا هزینه حکاکی و برش را به صورت جداگانه حساب کرده و مبلغ نهایی را اعلام کنیم. البته می‌توان به عنوان جایگزین مورد دوم، زمان برش را به صورت دقیقه ای حساب کرد.

اجرت خدمات لیزری

در مواقعی که انجام سفارش برشکاری، شامل خدمات جانبی نیز باشد، مبلغی به عنوان دستمزد، به صورت توافقی بین طرفین، دریافت می‌شود. این خدمات شامل موارد زیر می‌شوند.

  • خدمات خمکاری
  • چسباندن و اتصال قطعات به یکدیگر
  • پرداخت، پولیش، ساب
  • سرهم کردن

فراموش نشود که مسائلی مانند کیفیت نهایی برش و ویژگی های متریال انتخابی در محاسبه اجرت نهایی تاثیر دارند. کمترین اجرت برش لیزری فلزات در مجموعه آراکس مبلغ — هزار تومان در تعداد سفارش پایین است.

سوالات متداول
  • چه عواملی در هزینه برش لیزر ورق های فلزی تاثیرگذارند؟
    در محاسبه قیمت، مواردی مانند طرح، ضحامت ورق، تیراژ، جنس ورق و گاز استفاده شده، در هزینه نهایی تاثیرگذارند. اما مهترین آنها، تعداد قطعات است. به این صورت که هرچه تعداد قطعات بیشتر باشد، قیمت نیز کمتر میشود. همچنین دومین عامل نیز جنس ورق است.
  • دلایل ثابت نبودن قیمت برشکاری چیست؟
    دلایل این امر، نوسان قیمت فلزات، نوسان قیمت ارز برای تامین قطعات کاربردی و مواد اولیه از دلایل ثابت نبودن هزینه ها می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *