کاربرد برش لیزر در ساخت آسانسور

4.5/5 - (2 امتیاز)

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از برش لیزری فلزات، کم کم واردات قطعات در صنعت آسانسور سازی نیز از بین می‌رود. در عین حال استفاده از برش لیزر آسانسور سبب شده تا قیمت بالای قطعات کاهش یافته و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند به راحتی لوازم جانبی و قطعات مورد نیاز خود را با استفاده از دستگاه های برش لیزری تولید کنند.

در حال حاضر اجزای آسانسور ها، بیشتر از فلزات ساخته می‌شوند و برش و تولید این قطعات با توجه به دقت و ظرافت مورد نیاز با دستگاه های لیزری انجام می شود. در ادامه به کاربرد برش لیزر در ساخت آسانسور و لوازم و قطعات آن اشاره خواهیم کرد.

برش لیزری قطعات آسانسور

چرخه پردازش کوتاه

از آنجایی که قطعات بسیار کمی برای ساخت آسانسورها به صورت پیش فرض وجود دارند، مابقی بر اساس نیاز کاربر و مشتری ساخته می‌شود. از این رو به دلیل محدود بودن قالب ها و تناژ، پرس های پانچی نمی‌توانند برخی از این قطعات را پردازش کنند. در بسیاری از مواقع هم ساخت قالب برای قطعه مورد نیاز زمان زیادی می‌برد. در نتیجه استفاده از دستگاه برش لیزری برای ساخت قطعات لازم، بسیار کاربرد داشته و همچنین سبب کاهش هزینه توسعه می‌شود.

برش خوب

در برش لیزر آسانسور، قطعات بسیاری هستند که از جنس استیل بوده و باید با بالاترین سطح ممکن پردازش شوند. این قطعات باید خطوطی صاف و یکدست داشته باشند. دستگاه برش لیزری به دلیل اینکه هیچ تماسی با سطح ورق ندارد،از تغییر شکل آن در طی فرایند برش جلوگیری می‌کند. به همین دلیل سبب افزایش کیفیت قطعات به کار رفته در آسانسور شده و کارکرد و زیبایی آن را افزایش می‌دهد.

برش لوازم آسانسور با لیزر

انعطاف پذیری بالا در پردازش

از آنجایی که طرح های بسیاری برای افزایش زیبایی و بهتر کردن ظاهر آسانسور می‌توان ایجاد کرد، روش های پانچی و دیگر روش های برش نمی‌توانند طرح های پیچیده را پردازش و برش دهند. در نتیجه استفاده از برش لیزر در ساخت آسانسور موجب می‌شود تا شدت کار افزایش یافته و طرح های مختلف و قطعات گوناگون به راحتی برش داده شوند. همچنین سبب بهینه سازی فرآیند تولید نیز می‌شود.

تعداد زیاد متریال های قابل پردازش

با استفاده از دستگاه برش لیزری فلزات می‌توان انواع ورق های فلزی اعم از فولاد ضد زنگ (استیل)، فولاد کربن، فولاد سیلیکون، مس، آلومینیوم و … را به راحتی برش داد. این ویژگی باعث شده تا به کارگیری برش لیزری در ساخت آسانسور و قطعات آن به یک روش ترجیحی تبدیل شود.

برش لیزر تزئینات آسانسور

همانطور که اشاره کردیم می‌توان از برش لیزر در ایجاد کردن طرح های شیک و زیبا استفاده کرد. در نتیجه با بکارگیری این تکنولوژی می‌توان طرح های مورد نظر برای تزئینات داخل کابین آسانسور را به راحتی روی انواع ورق های فلزی پیاده سازی کرد. به کمک لیزر طرح های پیچیده با ظرافت بالا به آسانی روی ورق های استیل پیاده شده و نمای داخلی را زیبا می‌کنند. این روش در مقایسه با دیگر روش های برش زمان کمتری گرفته و دقیق تر انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *