مزایای برش لیزری فلزات

4.9/5 - (7 امتیاز)

یکی از روش های پر طرفدار و مدرن برای برش دهی در صنایع مختلف، برش لیزری است. این روش از فناوری های پیشرفته و جدید محسوب می‌شود که به دلیل داشتن ویژگی های مثبت کاربرد فراوانی دارد. در ادامه به مزایای برش لیزری فلزات می پردازیم.

۱۰ مورد از مزایای برش لیزری فلزات

این فرآیند با دارا بودن سرعت، کارایی و طول عمر بیشتر نسبت به انواع روش های برشکاری، باعث شده تا بسیاری از مهندسان این روش را ترجیح دهند. هزینه در برش لیزر بسیار پایین بوده و همین امر سبب شده تا برای پروژه هایی که نیاز به سرمایه گذاری بالایی ندارند هم مناسب باشد.
بسیار انعطاف پذیر است

در برش با اشعه برای انجام برش های جداگانه نیازی به جایگزینی ابزار خاصی نیست و شما می‌توانید تنها با انجام تنظیمات مورد نیاز، طرح های مختلفی را با مواد یکسان برش دهید.

دقت بالا

در برشکاری، یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد، دقت در برش قطعات است. یکی از مزایای برش لیزری فلزات نسبت به انواع دیگر برش های حرارتی، داشتن دقت بالا (امکان دقت برش تقریبی 1/0 mm) در حین انجام کار می‌باشد. این کار سبب می‌شود تا بتوان قطعاتی با ظرافت بالا و در سایز های کوچکتر تولید کرد.

دقت در برش لیزری فلز

قابلیت تکرار

در روش لیزری می توانید از برش قطعاتی یکسان و کپی یکدیگر، با دقت بالا اطمینان داشته باشید.

سرعت بالا

این ویژگی از مهمترین مزایای برش لیزری می‌باشد که می‌توان برای برش طرح های پیچیده از آن بهره برد. سرعت در برش قطعات نسبت به روش های سنتی برشکاری بسیار بالاتر است.

خودکار بودن

وجود نیروی انسانی کار در این روش ها بسیار اندک است، زیرا این نوع از دستگاه های برش به صورت اتومات کار می‌کنند. توجه داشته باشید که بودن یک اپراتور با تجربه در کنار دستگاه، می تواند تایید کننده کیفیت بالای محصول نهایی باشد. ویژگی نیاز نداشتن به نیروی انسانی زیاد، باعث صرفه جویی هزینه ها در مقایسه با باقی روش های است.

کیفیت در برش

دستگاه های برش لیزری با داشتن دقت بالا در برش قطعات و تنظیمات مناسب می توانند محصول نهایی با کیفیتی در اختیار شما قرار دهند. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که ضخامت، جنس مواد و عوامل دیگر نیز در کیفیت نهایی تاثیر گذارند.

برش زدن بدون تماس با سطح

لمس نکردن فیزیکی مواد توسط دستگاه و اشعه سبب می‌شود تا اصطکاک دستگاه کاهش یابد. در نتیجه خرابی و تعمیر دستگاه و آسیب به مواد کمتر شده و در هزینه ها نیز صرفه جویی شود.

مزایای برش لیزری فلزات

تطبیق پذیری

برش با لیزر یکی از راهکارهایی می باشد که علاوه بر صنایع فلزی می‌توان در صنایع مختلف نیز از آن بهره برد.
از دستگاه برش لیزر علاوه بر برش انواع فلزات مانند فولاد ضد زنگ و مس و آلومینیوم و برنج، در موارد اکریلیک، MDF، چوب، پلاستیک، کاغذ و … نیز استفاده می‌کنند.

ضایعات کمتر نسبت به روش های دیگر

در برش لیزری به دلیل دقت بالا، می‌توان درصد زیادی از ورق متریال مورد نظر را استفاده کرد. در نتیجه در این فرآیند، پرتی و ضایعات کار کمتر می‌شود.

مصرف برق کم

برخلاف برخی دیگر از ابزارها که برای انجام کار خود به انرژی زیادی نیاز دارند. ماشین برش، بجز اشعه لیزر که برای برش به کار می‌رود، تجهیزات بخصوص و متحرک دیگری ندارد. در نتیجه مصرف برق کمتری داشته و در هزینه ها نیز صرفه جویی می‌شود.

کاربرد های متنوع

لیزر کاربرد های متنوعی دارد، بجز برش مواد می توان از آن برای حکاکی روی سطوح نیز استفاده کرد.
دقیق بودن در برش هایی که دستگاه میزند، باعث استفاده از آن در صنایع هوافضا و پزشکی شده است.
از کاربرد های دیگر آن می‌توان از برش سنگهای قیمتی مانند الماس، برش نیمه رسانا ها و … نام برد.

آراکس لیزر ارائه دهنده خدمات برش لیزری برنج ، ورق های گالوانیزه ، استیل و انواع فلزات با دستگاه های مدرن و پیشرفته است. جهت اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *